Oinspirerad :/

Jag vill så gärna sätta igång med sketchen till skolans café men jag vet inte vad jag ska göra. Känner att inspirationen har legat i botten den senaste tiden och det är verkligen jättejobbigt! Dels kommer jag inte på någon snyggt att rita, och sen när jag börjar skissa blir allt bara katastrof, eftersom jag inte har någon riktig plan över arbetet och inte riktigt rätt känsla. Det är konstigt hur bara känslan kan komma och gå sådär och förstöra allt man försöker göra. Har ni något tips över hur man kan få upp inspirationen lite? Vad tycker ni om att se på? vad får ni inspiration av? vad blir ni kreativa av?

Kommentarer
Postat av: Mari

Hur ser de andra motiven ut i cafet? När du skrev att det var svart/vit inredning så tänkte jag på schack hehe. Stjärnor tycker jag är väldigt snyggt på typ allt! :P

2010-11-19 @ 19:49:43
URL: http://mariiorebro.blogg.se/
Postat av: Sandras Glamour

Jätte fin blogg gumman !;)/Puss&Kram Sandra

2010-12-13 @ 03:52:39
URL: http://sandrasglamour.blogg.se/
Postat av: Lo

Tja gumman! :)

Jag vet inte hur det är med dig men jag brukar få upp inspirationen genom att tex. Dra ut på en promenad själv i skog och mark och om vädret är fint sitta ute och teckna. Eller så sätter jag på lite najsig musik och kollar igenom gamla foton. :)

Så mitt tips är att ta med dig papper om penna och dra ut i skogen eller sätt dig på något mysigt café i stan med musik i öronen. Det brukar funka för mig. ;)

Har'ä bäst sötnos :]

2010-12-14 @ 17:53:48
URL: http://strongalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0